Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento:
http://hdl.handle.net/20.500.12386/24241
Titolo: | An Open Inquiry Research-Based Teaching-Learning Sequence About The Cause of Seasons | Autori: | TESTA, ITALO BUSARELLO, Giovanni LECCIA, Silvio PUDDU, Emanuella Anna COLANTONIO, ARTURO |
Data pubblicazione: | 2015 | Titolo del volume in cui è pubblicato il poster: | Teaching/Learning Physics: Integrating Research into Practice, Proceedings of the GIREP MPTL Conference 2014 | Curatore/i del volume in cui è pubblicato il contributo: | Fazio, Claudio; Sperandeo Mineo, Rosa Maria | Da pagina:: | 399 | Abstract: | In this paper we describe an inquiry-based module aimed at explaining the physical mechanisms underlying the astronomical phenomenon of seasonal changes . In the module's activities, radiation flow and energy transfers are quantitatively measured by the students in simplified situations to construct the models that account for evidences related to the seasons. The module has been implemented with 45 secondary school students (17-18 years old). Analysis of students’ answers to the pre- and post-test questionnaires supports the effectiveness of the proposed activities. | Titolo del convegno: | Teaching/Learning Physics: Integrating Research into Practice, GIREP MPTL 2014 | Luogo del convegno: | Palermo, Italy | Periodo del convegno: | 7-12 luglio 2014 | URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12386/24241 | URL: | http://www1.unipa.it/girep2014/item6.html | ISBN: | 978-88-907460-7-9 | Fulltext: | open |
È visualizzato nelle collezioni: | 3.01 Contributi in Atti di convegno |
File in questo documento:
File | Descrizione | Dimensioni | Formato | |
---|---|---|---|---|
63_Testa_compressed.pdf | pdf editoriale | 584.58 kB | Adobe PDF | Visualizza/apri |
Page view(s)
107
controllato il 28-apr-2024
Download(s)
27
controllato il 28-apr-2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Tutti i documenti in DSpace sono pubblicati ad Accesso Aperto, salvo diversa indicazione per alcuni documenti specifici.